Inför seriepremiären med Cristoffer Lybeck

Tjena Lybeck!

Du är ett av många nya ansikten i Kumla, vad var det som fick dig att välja just Kumla?

Cristoffer: Tyvärr så tog jag inte plats i Örebros J18 Elit lag och jag ville inte sluta med hockeyn så då stod det mellan Kumla eller Örnen. då var Kumla ett lätt val eftersom jag ansåg att det var en proffsigare och mer seriös klubb!

Så du menar att Örnen inte är tillräckligt seriöst?

Cristoffer: Ja, jag vill kunna utvecklas som spelare och det gör jag bäst i en seriös klubb som Kumla.

Träningsmatcherna är över, nu väntar seriepremiär mot Örebro på söndag. Vad tror du om matchen?

Cristoffer: Jag tror att det kommer bli en otroligt bra och jämn match! Båda lagen kommer gå för fullt men jag tror vi drar det längsta stråt och vinner!

Jacob Sikh gick ut och sa att att Kumla skulle vinna med 5-0! Vågar du tippa ett resultat?

Cristoffer: Som sagt jag tror att det blir en otroligt jämn match men jag tippar 5-4 till oss!

Vad krävs det för att Kumla ska kunna fira en seger på söndag?

Cristoffer: Det krävs att alla åker mycket skridskor och gör vad dem ska göra ute på isen. Det går inte att vara avslappnad en sekund mot ett så pass bra lag som Örebro. Jag vet att det finns många spelskickliga spelare i Örebro eftersom jag spelade med många av dem förra säsongen.

Vi släpper Örebro-matchen nu och går in på ett annat samtalsämne.
Enligt rykten till bloggen så har du inte lyckats sätta en enda straff på #30, är det något du vill kommentera?

Cristoffer: Det stämmer inte! Första "fredagsstraffen" jag la på honom så satte jag den faktiskt! Men efter det så har jag faktiskt inte satt någon mer straff på honom.

Vi tar och avslutar intervjun med 5 snabba!

Ahlgrens bilar eller Ahlgrens husvagnar?

Cristoffer: Ahlgrens bilar

Blondiner eller brunetter?

Cristoffer: riktigt svår fråga, äsch tar båda!

Popcorn eller Chips?

Cristoffer: Chips

Beck eller Wallander?

Cristoffer: Beck

Vesuvio eller kebabrulle?

Cristoffer: Vesuvio med mild kebabsås!

Tack så mycket för att du svarade på frågorna och lycka till på söndag!

Cristoffer: Lugnt, tack detsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0