Inför seriepremiären med Emil Lindh

Tjena Empa!

Du gör din första säsong som ordinare spelare i J18 i år, är det stor skildnad fån U16?

Emil: Ja det är det! Det är mycket högre tempo både på träningarna och matcherna. Och jag saknar även att spela i samma kedja som William Åhlund.

Du, Simon Karlsson och William Åhlund bildade en giftig kedja förra säsongen. Påverkar det dig mycket att du inte spelar med dem längre?

Emil: Ja det är klart att det påverkar mig. Vi visste ju alltid var vi hade varandra på isen.

Hur tycker du att säsongen har startat för laget?

Emil: Jag tycker att det ser bra ut på alla håll. Det är klart det finns lite detaljer kvar att nöta in men det är sånt som kommer med tiden. Vi har ju ändå fått in en hel del nya spelare och man bygger inte ett lag över en natt, men när alla detaljer sitter så kommer vi bli ett riktigt bra lag!

Laget har som mål att få kvala till J18 Elit, vad har du för egna personliga mål inför säsongen?

Emil: Det är väll att jag ska kriga till mig en plats i matchtröjan! Jag hoppas ju på ett par mål också!

Hur är stämningen i laget? Det är ju en hel del nya spelare som sagt, känns det som att dem har kommit in i gruppen bra?

Emil: Jag tycker att vi har en grymt bra stämning i gruppen! Som sagt man bygger inte ett lag över natt men vi är en bra bit på väg. Alla har kommit in i gruppen på ett bra sätt. Vi är som en stor familj!

Vi avslutar med 5 snabba!

Coca Cola eller Pepsi?

Emil: Vatten

Paradise Hotel eller Kungarna på tylösand?

Emil: Paradise Hotel

Lady Gaga eller Beyonce?

Emil: Vill helst lyssna på Björn Rosenström

Weiderman Buss Arena eller Löfbergs Lila Arena?

Emil: Lätt, Weiderman Buss Arena

Simpsons eller Family Guy?

Emil: Family Guy

Tack för frågestunden!

Emil: Så lite så

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0