Gästblogg

Tja.
Planeby här.....den stappliga rightare med tröja nummer 29 som åker runt nere i hallen och tror jag är nått! Fick förfrågan här på eftermiddagen om jag kunde gästblogga, visst ställer man upp.


Ny säsong drar igång imorgon. Isträning 17,00 nere i hallen. Hoppas på mycket folk nere och stöttar oss iår, det kan behövas! 

Hur laddar man då upp kroppen inför en hockeysäsong?

Så här gjorde jag:


7-28 April: Thailand
Det helt klart bästa man kan göra efter en säsong är att dra bort i 3 veckor till Thailand, inte tänka på nått som har med ishockey att göra.
Sol, bad, alkohol & damer. Blir inte mycket bättre.




Maj-Juni:
Börjar träna igen. Lite löpning och gym i veckorna. Mycket fokus på tennis på helgerna. 
Bollspelet är en viktig del.


Här är jag tillsammans med Örebroliraren Johan Adolfsson. Många heta tennisdueller där.


Juli:
4 veckors ledig från träningen med laget.
Här gäller det att njuta så mycket du kan av ledigheten innan hockeyn drar igång igen. Jag gjorde det som bäst nere i Tylösand/Båstad.


Även här tillsammans med Adolfsson och även bandyspelaren Säfström, som lirar i Sandviken.


Augusti:
Isträningen drar igång.
Var nere i hallen förra veckan och kikade om alla nya grejer hade kommit. Skridskorna var på plats. Öppnar kartongen till mina nya 11K, och ser med lite förvåning att jag fått ett par vita!!
Materialar-sören säger: "är det någon i laget som ska ha vita skridskor så är det du plane"
Bara att acceptera.
Nu gäller det att jag levererar där efter =)






Hoppas även juniorslipsen Fernström är med på någon träning denna säsong.
Tror jag har lagt ungefär 20 straffar på han och fortfarande inte missat.....får se om första missen kommer den här säsongen.


/ Erik

Kommentarer
Postat av: Lenin

Stort av Samba att gästblogga!

2010-08-10 @ 11:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0