Inför seriepremiären med Jacob Sikh

Tjena Jacob! seriepremiären ligger bara en vecka bort nu, hur ska du förbereda dig på bästa sätt under veckan?

Jacob:
Jag ska inte tänka så mycket på matchen just nu, ska försöka att både äta och sova bra under veckan! Men även ge allt på träningarna under veckan.

Okej det är träningsledig idag måndag men annars rullar det på som vanligt eller?

Jacob: Ja det ska bli skönt med en vilodag men annars så rullar det på som vanligt ja.

Laget spelade sin sista träningsmatch idag, det blev vinst med 2-8, vad tycker du om matchen?

Jacob: Första perioden var väll inte så bra men i andra perioden så kom det positiva fram och vi producerade mål. I den tredje perioden var det bara att ha kul och spela hockey!

Vad tycker du om din egna insats?

Jacob: Jag tycker det gick rätt bra faktiskt, jag spelade mycket fysiskt precis som jag lovade laget innan matchen.

Laget har som mål att nå kvalet till J18 Elit, vad krävs för att nå ända dit?

Jacob: Jag tycker vi ska fortsätta som vi har spelat dem senaste matcherna, kriga i varje situation och spela med mycket glädje! Då är vi en bra bit på väg!

Det har kommit in en hel del nya spelare i laget, är det någon som har sticker ut extra mycket?

Jacob: Ja det har kommit in en hel del nya ansikten i laget. Senaste spelaren är Alexander Lennartsson från Örebro som kom till oss i Torsdags och gjorde sin första match idag. Men alla spelare är bra, alla gör sitt jobb på isen så jag kan inte direkt säga att någon sticker ut mer än någon annan. Alla behövs i laget!

Vad tror du om matchen på söndag?

Jacob: Vi kommer göra en riktigt bra match och den kommer att sluta 5-0 till oss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0