Intervju med Hampus Kungsberger

Tjena kungan! ispremiären närmar sig hur känns det ?

Hampus: Det känns jävligt bra att träffa alla gubbar igen, men om det rycktade fyspasset imorgon ser jag inte fram emot. Men hoppas att det går bra ändå!

Förra säsongen fick du prova på J20 närmare bestämt 16 matcher, men iår så tar du klivet upp och blir A-junior, vad är förväntningarna ?

Hampus: Mina egna förväntningar är att ses som en viktig kugge i lagbygget, det man även hoppas på är väl att få testa på A-laget som underårig. Men jag har en hel del konkurens så det är bara att kriga på!

Hur många poäng kan du lova oss att du kommer göra den här säsongen?

Hampus: Ska jag hålla mig till min standard så ska jag väl ligga runt 35 poäng, skämt o sidå.
Ett mer realistiskt mål är väl 15 poäng, det lovar jag er! annars kommer jag att bada naken i fontänen på Kumla torg.

Säsongen 08/09 gick det riktigt bra och du gjorde din bästa säsong i karriären om man ser till poäng. Du svarade då för 46 poäng (22+24) på 19 matcher.

Hampus: Det var under min storhets tid i J18, det ska till en jävligt bra säsong om det ska hända igen. Men man vet aldrig, får jag bara pucken ofta utav Johan Thungren och Cristian Dalmo så ska det nog gå vägen!

Hur ser laget ut inför säsongen 10/11 ?

Hampus: Vi har tappat många tunga namn, men vi får hoppas på att dem yngre förmågorna lever upp till förväntningarna, annars vet dem vad som väntar i duschen.

Enligt den informationen vi på redaktionen har så slapp du denna behandling i duschen, varför?

Hampus: Ja, jag kom i gänget ganska snabbt, de insåg då att dem hade mer nytta av mig på deras sida att tracka dem yngre.

Vi avslutar med 5 snabba!

Senap eller ketchup?

Hampus: Ketchup helt klart!

Mål eller skada en motståndare?

Hampus: Asså jag gillar att proppa folk och skada dem men jag måste även hålla Johan Thungren bakom mig i poängligan så jag får säga mål!

Aramis eller svängen ?

Hampus: Dött lopp, det beror på vad man är sugen på för pizza.

Mix megapol eller Rockklassiker ?

Hampus: Inget av de, lyssnar på P3.


Då tackar vi dig och önskar dig lycka till !


/ sovmorgon

Kommentarer
Postat av: Kungen

Vill ha någon kul läsning! Update ofttare tycker jag små grabbar

2010-08-18 @ 15:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0